در دهه 1950، ساخت پایگاه های قیر بشکه ای صادراتی و برنامه بزرگراه که در فرانسه آغاز شد، منجر به تغییرات سریع در این حرفه شد. سپس شرکتها خود را به تجهیزات مدرن مجهز میکنند و کارهای دستی را کاهش میدهند و بازدهی را افزایش میدهند.
مکانیزاسیون تیم ها با واردات گریدر، پخش کننده یا ایستگاه های هات میکس سیار سرعت می گیرد. امروزه بیشتر کارها مکانیزه می شوند.
برای کارهای جادهای، مداخلات «دستی» به تکمیل جزئی قبل از عبور کمپکتورها، کنترل ماشینها و نظارت بر شرایط ایمنی مکانها مرتبط است.
برای کارهای جاده ای یا شهرسازی، توسعه مینی ماشین ها (مینی حفار، مینی لودر، لبه دار و …) تلاش فیزیکی کارگران را کاهش داده است.
پیشرفت قابل توجهی از نظر بهبود شرایط کاری و راحتی اپراتورهای ماشین (کاهش صدا و ارتعاشات، تهویه مطبوع کابین) یا ایمنی کارگران (صفحه مانیتورینگ همراه با معکوس، سیگنال هشدار معکوس، رادار حضور جانبی و غیره) حاصل شده است. .
در نهایت، این پیشرفت ها با تکامل تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) همراه شده است، که نه تنها کار با تجهیزات حفاظتی با کیفیت را ممکن می کند، بلکه از طریق شناسایی بهتر، ایمنی همه افراد در سایت را افزایش می دهد.
این گاهشماری مختصر، تکامل قابل توجه فرآیندهای ساخت جاده را در یک قرن با هدف بهبود شرایط کاری، ایمنی، کیفیت و بهره وری بازبینی می کند.
این نشان دهنده پویایی حرفه ای است که دائماً در حال نوآوری و تکامل است، که به فرانسه اجازه می دهد تا امروز دو رهبر جهانی در ساخت و ساز و نگهداری جاده ها را به حساب آورد.
صرفه جویی در مصرف منابع طبیعی، کاهش مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه ای، پیشگیری در حال حاضر چالش های اصلی پیش روی بخش ساخت و ساز هستند.
تولید کنندگان قیر اروپایی و شرکت های راه سازی هر ساله منابع قابل توجهی را به تحقیق و توسعه کاربردهای جدید اختصاص می دهند. امروزه صرفه جویی در مواد، دوام و صرفه جویی در انرژی از اهداف اولویت دار است.